בין עוכר שלווה לאימה – מחשבות על פחד בשתי יצירות

שתי יצירות שנעות על המתח בין המאיים לעוכר השלווה בשני מדיומים שונים - הסרט "המבט" של ניקולס רוג והספר "אחוזה" של סרחיו ביסיו - מהוות הזדמנות לדיון על תפקידה של האימה באמנות ובחיינו. ויש גם הצעה לפרויקט חדש עבור כותבים וקוראים שלא מפחדים מהז'אנר

ahuza

ЧњЧђ ЧћЧ–ЧћЧџ Ч©Ч™ЧЄЧ¤ЧЄЧ™ ЧђЧ™Ч©Ч” Ч©ЧђЧ Ч™ ЧћЧўЧЁЧ™Ч›Ч” ЧћЧђЧ“ Р§вЂР§вЂєР§вЂўР§вЂўР§В Р§Р„Р§в„ў ЧњЧ”Ч•Ч¦Ч™Чђ Ч§Ч•ЧвЂР§Тђ Ч©Чњ ЧЎЧ™Ч¤Ч•ЧЁЧ™ ЧђЧ™ЧћЧ” Ч•ЧћЧЎЧЄЧ•ЧЁЧ™Чџ Р§вЂР§вЂў Ч™Ч©ЧЄЧЄЧ¤Ч• ЧћЧ’Ч•Ч•Чџ Ч›Ч•ЧЄЧвЂР§в„ўР§Сњ.В Ч©ЧђЧњЧЄЧ” ЧћЧ“Ч•Чў Ч“Ч•Ч•Ч§Чђ ЧђЧ™ЧћЧ”, ЧњЧ•Ч•ЧЄЧ” Р§вЂР§Р§вЂўР§Сџ ЧћЧ•Ч¤ЧЄЧў Ч•ЧвЂР§РЋР§СљР§в„ўР§вЂњР§вЂќ Ч§ЧњЧ”. Ч—Ч©ЧвЂР§Р„Р§в„ў ЧўЧњ Ч›Чљ Ч•ЧўЧ Ч™ЧЄЧ™ ЧњЧ” Ч§Ч¦ЧЁЧ•ЧЄ: "Ч™Ч¦Ч™ЧЁЧЄ ЧђЧ™ЧћЧ” ЧЧ•ЧвЂР§вЂќ Ч–Ч” Ч›ЧћЧ• ЧЧ™Ч¤Ч•Чњ Р§вЂР§вЂќР§СљР§Сњ Ч•ЧђЧ™Чџ ЧћЧЎЧ¤Ч™Ч§ Ч›ЧђЧњЧ”". Ч”ЧћЧ©Ч™Ч›Ч” Ч©ЧњЧ™ ЧћЧђЧ– Ч•ЧћЧўЧ•ЧњЧќ ЧњЧ™Ч¦Ч™ЧЁЧ•ЧЄ ЧђЧ™ЧћЧ” ЧђЧ©ЧЁ ЧЄЧћЧ™Ч“ Ч Ч•Ч¤ЧњЧ•ЧЄ Ч’Чќ ЧЄЧ—ЧЄ Ч”Ч›Ч•ЧЄЧЁЧЄ "ЧўЧ•Ч›ЧЁЧ•ЧЄ Ч©ЧњЧ•Ч•Ч”", Ч”Ч™Ч™ЧЄЧ” Ч•ЧўЧ•Ч“Ч Ч” Ч“ЧЁЧљ ЧњЧ”ЧЄЧћЧ•Ч“Ч“ … Read More

ביקורת ספר: "דייגו היקר" (אלנה פונייטובסקה, 1978; תרגום: מיכל שליו, 2016)

התרגום החדש לעברית של רומן המכתבים הפיקטיבי בין הנאהבים האמיתיים אנג'לינה בלוף והצייר דייגו ריברה, הוא דיוקן של ערגה בלתי פוסקת - לאהוב שעזב, אך גם להרבה יותר מזה. והתוספת של יצירה נוספת המדמיינת שליחת מכתבים של פרידה קאלו לאותו ריברה, נותנת פרספקטיבה נוספת לאותה ערגה, דרך סוג אחר, בוער יותר, שלה

דייגו

Ч”Ч©Ч Ч” Ч”Ч™Чђ 1921, Ч¤ЧЁЧ™Ч– Р§вЂР§В©Р§в„ўР§С’ Ч”Ч—Ч•ЧЁЧЈ. Ч”Ч¦Ч™Ч™ЧЁЧЄ ЧђЧ Ч’'ЧњЧ™Ч Ч” Р§вЂР§СљР§вЂўР§Р€Р’ Ч Ч–Ч Ч—ЧЄ Чў"Р§в„ў Р§вЂР§Сџ Ч–Ч•Ч’Ч” Ч”Ч¦Ч™Ч™ЧЁ Ч“Ч™Ч™Ч’Ч• ЧЁЧ™ЧвЂР§РЃР§вЂќ ЧђЧ©ЧЁ Ч©Ч†למולדתו Р§вЂР§С›Р§В§Р§РЋР§в„ўР§В§Р§вЂў. ЧўЧњЧ™Ч” ЧњЧ©ЧЁЧ•Ч“ ЧўЧ•Ч Ч™ Ч•Ч—Ч•ЧњЧ™, Ч•Ч’ЧЁЧ•Чў ЧћЧ–Ч”, ЧњЧ”ЧЄЧћЧ•Ч“Ч“ ЧўЧќ Ч›Ч™ЧЎЧ•Ч¤Ч™Чќ Ч•Ч—Ч•ЧЎЧЁ Ч™Ч“Ч™ЧўЧ” ЧђЧ•Ч“Ч•ЧЄ Р§вЂР§СћР§СљР§вЂќ Ч©ЧђЧ™Ч Ч• ЧћЧ©Ч™Ч†על ЧћЧ›ЧЄЧвЂР§в„ўР§вЂќ, Ч•ЧўЧќ Ч–Ч™Ч›ЧЁЧ•Ч Ч•ЧЄ Ч§Ч©Ч™Чќ ЧћЧвЂР§В Р§вЂќ Ч”ЧћЧЄ. Ч•ЧњЧћЧЁЧ•ЧЄ Ч”Ч ЧЎЧ™ЧвЂР§вЂўР§Р„, ЧћЧ›ЧЄЧвЂР§в„ўР§вЂќ ЧђЧњ Ч“Ч™Ч™Ч’Ч• Ч—Ч¤Ч™Чќ ЧћЧ›ЧўЧЎ Ч•ЧћЧЁЧ™ЧЁЧ•ЧЄ. ЧђЧ•ЧњЧ™ Р§вЂР§вЂ™Р§СљР§Сљ Ч–Ч” Ч Ч™ЧЄЧџ ЧњЧ—Ч©Ч•Ч†שהם ЧћЧ§ЧвЂР§СљР§в„ўР§Сњ Р§вЂР§В¦Р§вЂњ Ч©Чњ Ч”Ч ЧћЧўЧџ ЧћЧ©Ч§Чњ … Read More

ביקורת ספר: "טרינידד" (תמי זר, 2013)

"טרינידד" הוא כמו פאזל ענק ומרהיב שחלקיו מפוזרים בכל עבר, ספר שכתוב טוב אבל מכניס דרמה והיסטריה היכן שהיו אמורים להיות התבוננות ושקט

trinidad

ЧћЧ” Ч’Ч•ЧЁЧќ ЧњЧ’ЧвЂР§РЃ ЧњЧњЧ›ЧЄ ЧњЧђЧ™ЧвЂР§вЂўР§вЂњ Ч“ЧЁЧљ ЧћЧ›Ч•ЧњЧЄ Ч™Ч©ЧЁЧђЧњЧ™ЧЄ ЧћЧћЧ•Ч¦ЧўЧЄ? Ч“ЧЁЧ–'Чџ Ч”Ч™Ч” Ч©Ч—Ч§Чџ ЧћЧвЂР§Р§в„ўР§вЂ” Р§вЂР§С’Ч™ЧЁЧ•Ч¤Ч”, Ч—Ч™ ЧђЧЄ Ч—Ч™Ч™ Ч”Ч Ч“Ч•Ч“Ч™Чќ ЧўЧќ ЧњЧ”Ч§ЧЄ ЧЄЧ™ЧђЧЧЁЧ•Чџ Ч¦ЧвЂР§СћР§вЂўР§В Р§в„ўР§Р„ Ч•Ч™Ч•Чќ ЧђЧ—Ч“ ЧћЧ¦Чђ ЧђЧЄ ЧўЧ¦ЧћЧ• ЧћЧђЧ—Ч•ЧЁЧ™ Ч“ЧњЧ¤Ч§ ЧђЧ¤Ч•ЧЁ, Ч“Ч•Ч—ЧЈ Ч§Ч•ЧвЂР§в„ўР§в„ўР§Р„ Ч—ЧњЧвЂР§вЂќ ЧњЧ¤Ч™Ч• Ч›Ч“Ч™ ЧњЧ”ЧћЧЄЧ™Ч§ ЧђЧЄ ЧЁЧ•Чў Ч”Ч’Ч–Ч™ЧЁЧ”. Р§вЂР§вЂўР§В§Р§РЃ ЧђЧ—Ч“ Ч”Ч•Чђ Ч Ч•ЧўЧњ ЧђЧЄ Ч”ЧћЧ›Ч•ЧњЧЄ Ч©ЧњЧ• Ч•ЧвЂР§С›Р§В§Р§вЂўР§Сњ ЧњЧ—Ч–Ч•ЧЁ Ч”ЧвЂР§в„ўР§Р„Ч” ЧњЧђЧњЧ•Ч Ч” Ч”Ч™Ч¤Ч” (ЧђЧ™Ч©ЧЄЧ• Ч©ЧЄЧ—Ч™Ч™Ч”), Ч”Ч•Чђ ЧћЧ—ЧњЧ™Ч ЧњЧ”Ч’Ч©Ч™Чќ Ч¤Ч ЧЧ–Ч™Ч” Ч•ЧњЧ ЧЎЧ•Чў ЧњЧђЧ™ ЧЧЁЧ™Ч Ч™Ч“Ч“. … Read More